Miki och Städtanten

(Inlägget skrevs igår)

Miki har inte varit hemma på hela dagen, ändå har inte internet funkat som det ska, mystiskt. Jag frös alltså inte ihjäl inatt och alla kroppsdelar verkar funka som dom ska, så förlamad är jag inte heller.

Imorse försökte Miki bli polare med städerskan. De trodde nog båda att jag sov (vilket jag gjorde till och från) för jag kunde höra att dom pratade om mig. Miki pratade om mig iallfall, det gjorde nog inte städerskan, fast det fattade väl inte Miki.

De verkade bli riktigt tajta på den lilla tiden de städade tillsammans (ni läste rätt), för när Miki lämnat lägenheten och jag nyss vaknat upp hör jag städerskan stå och skrika ”Miki, Miki” i fönstret vid gatan. Jag, som var halvnaken, satte på mig byxorna ut och in och pallrade mig upp ur sängen, städerskan såg väldigt besviken ut när det var jag som kom och inte Miki.

Hon ville bara att jag skulle stänga fönstren, för annars kom råttorna in. (Det finns hopp på råttfronten!<3) Nu kanske ni tror att jag är jättehaj på turkiska som förstod vad hon menade, men icke. Städtanten gestikulerade och härmade en hoppande råtta så att jag verkligen inte skulle missförstå!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0