MammaMiki

Jag trodde det skulle kännas annorlunda att flytta hemifrån för första gången i sitt liv, för det är ju det jag har gjort. Det känns inte allt faktiskt, det känns som det ska va såhär.
Nu har jag kommit på varför. Svaret är MammaMiki. Jag har bara bytt mamma, klart det känns som att bo hemma!

Det är Miki som väcker mig när klockan är två på eftermiddagen och hon tycker att jag sovit för länge, det är Miki som ser till att jag har ätit, det är Miki som skrattar åt min unga ålder (bör observeras att damen i fråga bara är 4 år äldre än mig, inte är hon klokare heller;) och det är Miki som städar och diskar (med städtanten)!

Det är även Miki som matar katterna utanför mitt fönster, som sedan sitter och skriker utanför hela natten lång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0