Är jag en råtta?

Det här har egentligen inte med Miki att göra men jag måste berätta då det kan påverka mitt framtida bloggande. Såhär är det, råttmördarna har använt sig av gift i någon form för att avlägsna djuren, vilket har resulterat i massa damm på golven och gift i luften.

Städerskan hoppande in tidigare och sa att vi skulle öppna fönstren, vad vi förstod skulle det vara farligt att andas in. Det blev jobbigt kallt förstås, så jag stängde fönstrerna. Vad väljer man, frysa ihjäl eller bli ihjälgasad? (Okej, det kanske inte finns ett självklart val, men jag valde gaskammaren.)

Det ångrar jag nu. Gifterna har börjat ta över min kropp! Först kände jag att det började svida och sedan tappade jag känslan i läpparna och näsan. För att inte tala om hostan. Förstår ni? Jag har andats in gasen i timmar och nu dödar den mig. Nu har jag även börjat känna av det i vänster sida av ansiktet, precis vid ögat.

Sen insåg jag att all denna "damm" inte bara ligger på golven, den är överallt! Det är i sängen, drickglasen (vilket betyder att jag druckit giftet, jag kommer fräta upp innifrån), tandborsten osv.

Har försökt förklara allvaret för Miki, men hon kom hem packad som vanligt, så hon har ju ingen känsel någonstans.

Inatt är det jag som sover med fönsret öppet,den saken är säker. Risken finns att jag istället fryser ihjäl men jag är hellre död än förlamad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0